divendres, 29 de març de 2013

Cal desmuntar per seguir  25-10-2012





 Sona curiós, però com menys peces tenia el rellotge, més avançàvem els alumnes. Amb només un dia vàrem tenir tot el rellotge desmuntat, empaquetat i traslladat a l'institut.

                                                                                           


En la fotografia anterior podem apreciar l'estat d'algunes peces rovellades, fins i tot la cadena, però aquesta es troba trencada. Com a dada curiosa afegir que a part de la cadena, l'engranatge que es veu més al fons (el que se li veuen més dents) forma part dels pinyons d'una bicicleta de la època.

     Seguidament arribem a una de les parts més vitals i delicades del rellotge, tot el conjunt del pèndol. Hi podem veure el suport de la suspensió del rellotge:


El primer en treure però va ser el mateix pèndol i a continuació la pròpia suspensió.



En la part del pèndol és on es troben la major part de peces delicades, com per exemple l'àncora. Aquesta és l'encarregada de proporcionar l'escapament, que en el nostre rellotge és l' "escapament a clavilles" o "escapament a passadors". Seguidaments'adjunta un enllaç amb un .gif on s'aprecia  el moviment que es produeix:




Com ja es va dir, l'any 1961 es va dur a terme una modernització del rellotge, i aquí la podem veure, el motor, encarregat de donar corda al rellotge.


Ara només faltava separar les dues parts, els eixos i ja estava tot el rellotge desmuntat, tot i que ara s'havia de baixar als cotxes i pels qui no hagin pogut gaudir d'una pujada al campanar, deixem una petita idea del que són les escales fins al quart pis:

Però no va suposar cap problema:

 Un abans:


I un després:

I tot l'equip que ho està fent possible, d'esquerra a dreta hi trobem en Blai, Daniel, Sergi, Unai, Roberto, Mimoun, Claudi, Manuel i finalment el professor Antoni Nogués. 




Per: Unai Fernández Blázquez

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada